czwartek, 4 września 2014

Nadziewana papryka

W końcu stworzyłam zdjęcia, z których jestem w pełni zadowolona i pokazują jak w rzeczywistości wyglądał obiad :)

Nadziewana papryka


Składniki na 2 porcje:
- 2 duże papryki  
- 1 saszetka brązowego ryżu
- 2 cebule
- 3 duże pomidory
- kilka kropel tabasco lub ostrej przyprawy
- zioła prowansalskie
- sól i pieprz
- oliwa z oliwek

Przygotowanie:
Przygotuj paprykę, odkrój wierzch (tak by później można było z powrotem zakryć paprykę), wytnij środek. Ryż ugotuj. Na łyżce oliwy przysmaż cebulę pokrojoną w kostkę. Pomidory sparz, obierz ze skórki, pokrój w kostkę i dodaj na patelnie. Kiedy całość się rozgotuje i utworzy się sos, dodaj zioła i tabasco. Ryż i sos zmieszaj. Całość włóż do papryk i przykryj wierzchem. Wstaw do piekarnika na 30 min na 180 stopni.

Oto całość... do tego kapusta pekińska i...

Ryba w sosie jogurtowo-czosnowym


Składniki na 2 porcje:
- 2 filety z mintaja
- 1 jogurt naturalny duży
- 3 ząbki czosnku
- 3 łyżki koperku
- 3 łyżki szczypiorku
- 2 plasterki cytryny

Przygotowanie:
Na małą brytfannę połóż rybę. Jogurt zmieszaj ze zmiażdżonym czosnkiem i koperkiem i polej nim rybę. Wstaw do piekarnika na 180 stopni na ok 40 min. Przed podaniem posyp szczypiorkiem i skrop cytryną.

Podpowiedź
1. Z ryby zostanie trochę sosu, ja nim polałam kapustę
2. Paprykę i rybę piekłam jednocześnie w piekarniku
SMACZNEGO!!

1 komentarz:

  1. nadziewane papryczki są pyszne :) też mi się zdarzyło robić :)

    OdpowiedzUsuń